Thursday, April 19, 2012

REPETIR IN PLINA ZI

Azi vor face inspectia tehnica a apartamentului. Va participa si Vali ca sa vada ce e de facut si sa ceara lamuriri de la expertul pe care-l platim regeste cu doua sute de dolari. De fapt nu era obligatoriu sa facem aceasta inspectie, probabil ca era ceruta de banca daca faci credit. Dar agentul ne-a convins ca e in interesul nostru sa stim ce hibe ascunse are casa inainte de a cumpara si ce vom avea de facut la renovare. Spre mirarea mea au venit acasa si cu raportul de expertiza gata tiparit: cu poze, calcule, grafice si estimari de preturi ale remedierilor, frumos prezentat intr-o mapa! Expeditiv expert! Rezulta ca sunt o multime de probleme dar nimic intr-adevar mai grav decat aparatul de aer conditionat care depasise ca vechime varsta lui Vali. Mai era un geam spart (costa $250 inlocuirea!), o scurgere defecta la o cada si altele mai putin importante.
Pana atunci eu mi-am facut programul de piscina-gatit si,abia la ora unu am fost in masura sa reeditez pe lumina turul de ieri. 

Am studiat vegetatia foarte abundenta Am vazut leandri enormi plini de flori roz si albe,  trandafiri japonezi enorm de mari si plini de flori, de asemenea.
Am vazut in sfarsit si palmieri care sa nu fie drepti si am vazut un bananier cu niste minunate flori albe.

Cel putin Dora a spus ieri ca e bananier caci mie nu mi se parea ca seamana cu cel vazut anul trecut in gradina botanica! Dar, orice ar fi fost avea niste flori mInunate albe pe care nu am pierdut ocazia sa le fotografiez.

 Am vazut si un card de rate din care a stat la poza doar una, dar, credeti-ma pe cuvant, aveau toate mot rosu ca de curcan!

Am vazut trei masinute de golf cu niste domni care se straduiau de mama focului sa bage mingiuta aia unde or fi crezut ei de cuviinta si apoi plecau mai departe catre stiu ei ce dar paralel cu mine!
 Am vazut un copac ciudat cu un fel de spini pe tulpina foarte spectaculos, si altul contorsionat dramatic!

Si de asemenea am pozat un ficus, ca sa vada si aratarea noastra de ficus de acasa cum ar trebui sa arate!
Totul era ingradit cu un gard de barne, cum mai vazusem si in Chicago la Spring Valey, probabil  specific american.
Dincolo de gard era o perdea de bambus, leandru, trandafir japonez si toate celelate soiuri pe care nu le pot numi caci nici nu le cunosc.
Aleile erau serpuite si largi dand variatie si bogatie imaginii. Desigur din loc in loc erau banci pentru a-si trage sufletul alergatorii incepatori sau pentru oricine, ca mine, care-si pierdea suflul de zaduf. Caci nu am binevoit sa plec la plimbare decat dupa ora unu si soarele era fierbinte. Noroc ca era umbra destula de la atatia copaci!
Dupa ce s-a treminat terenul de golf a aparut un lac. Dincolo de el e o zona rezidentiala iar imaginea cu blocurile  dincolo de rau mi s-a parut minunata!
 Am apropiat imageinea si am vazut copaci pana si pe casele mai mici din fata blocurilor! Totul aici e imundat in verdeata si exista o mare grija pentru peisagistica, ridicata aici la rang de arta.
 Am mai trecut pe langa un alt lac lung, care insoteste aleea creind un peisaj superb si mereu variat si am ajuns in sfarsit in apropierea lacurilor pline de yahturi, unde am vazut in departare locurile unde admirasem aseara apa si bloculetele de la malul ei, cu ambarcatiunile lor elegante sub geam.

La malul apei se puteau vedea bine mangrovele si incalcitura lor de radacini si tulpini. Mai interesante sunt pe uscat unde ajung sa inghita orice obstacol le sta in drum.
In apropierea casei am mai pozat odata bulevardul, caci nu ma satur de sirurile de palmieri si gardurile vii inflorite de pe marginea lor.

No comments:

Post a Comment