Saturday, April 14, 2012

ALTA ZI DE VIZIONARI



A venit ziua de sambata si avem de vazut apartamente recomandate de noua agenta. Aceasta si-a trimis fiul sa ni le arate.
Am vazut intai un apartament foarte aproape de plaja in Dania. Blocul era frumos, pozitia excelenta dar apartamentul era la ultimul etaj, cu un planseu subtire de beton, care, dupa experienta noastra din Bucuresti, credem ca se supraincalzeste. E nerenovat, mic, inghesuit si are balconul…la intrare!
Apoi am vazut unul in Oak Hills, intr-un complex foarte frumos.  Apartamentul era mult mai frumos organizat si mai spatios, cu dressing la fiecare dormitor, dar cu un balcon inchis de ei la dormitorul mare cu acces si din living. Vederea spre lacul cu fantana arteziana, care ar fi trebuit sa fie minunata, era obturata de balconul inchis iar din living trebuia sa te ridici si sa te apropii de fereastra sa vezi lacul.In plus era "short sale" si cand ai de lucru cu banca dureaza foarte mult. Iar noi nu aveam timp
Agentul ne-a dus apoi in Carriage Hills pe care-l cunosteam deja. Aici ne-a aratat apartamentul de langa cel cu care incepusem actiunea de cumparare. Acesta era renovat si am putut vedea cum ar putea arata si al nostru dupa renovare si ne-am reamintit configutatia interioara a primului.
Problema a inceput cand ne-a aratat o casa in acelas Carriage Hills. E un fel de townhome – trei case lipite dar fara etaj. Era vorba de cea din mijloc. Avea o curticica minuscula cu un arbore de  avocado si putin pamant. Inauntru o splendoare de living inaltat de un tavan in panta din lemn si luminat de o parte si alta de geamuri triunghiulare in afara de doua usi glisante enorme atat la living cat si la bucatarie. Bucataria era de aruncat in afara de aragaz iar dormitoarele luminate de geamuri mari. Dormitorul mic orientat spre strada era cam mic dar celalalt avea o usa glisanta care dadea spre o terasa foarte mare ce se intindea pe toata lungimea dormitorului si livingului, acoperita de plasa de tantari dar transparenta, prin care se vedea o pajiste minunata. Casa era destul de ramolita si multe trebuiau schimbate incepand cu bucataria si AC. In general era multa munca de facut la ea si cerea multi bani de cheltuit dar avea mare potential. 
Mie mi-a placut imediat dar Vali s-a speriat de cate trebuiau facute acolo. In plus costa si mult mai mult incat nu mai ramaneau bani de masina cum isi facusera ei sperante. Vorbisem ca le dau $5000 pentru avans la o masina, pentru diferenta urmand sa faca credit si, in felul asta ar fi facut si ‘credit history’, ceva important in America. Chiar daca mai reusea o negociere ca prima data tot nu mai ramaneau bani de masina. Si ei deja aveau nevoie de inca una, mai ales pentru perioadele cand Dora lucreaza in ture si incepe lucrul la ora 6 dimineata sau termina la 11 noaptea. Lui Vali i-ar trebui masina pentru serviciu toata ziua. Deci au ajuns la vorba mea din-nainea plecarii lor. Atunci eu i-am spus lui Vali sa nu investeasca prea mult in casa ca le vor trebui bani de doua masini odata ajunsi in America, dar el s-a uitat la mine asa de mirat ca doar politetea l-a impiedicat sa-mi spuna ca bat campii!
Dupa ce am luat-o seara pe Dora de la serviciu am dus-o si pe ea la cele doua locuri care ne placusera: apartamentul din Oak Hills si casa din Carriage Hills.Cu ocazia asta am vizitat si clubul cu piscina mare.
Am intrat toti intr-o deruta teribila. Pe de o parte era faptul ca deja aveam o garantie consistenta data pentru apartamentul din 275 Gate rd, pe care nu voiam s-o pierdem. Pe de alta parte in comunitatea asta conceputa pentru batrani nu se accepta copii decat in vizita si ei, daca vor avea un copil ce vor face?
In plus casa asta nu-i placea lui Vali si pe umerii lui ar fi trebuit sa cada renovarea ei. Dar imi placea atat de mult!
Seara ei au iesit cu prietenii iar eu am ramas sa imi limpezesc gandurile si impesiile si sa ma hotarasc ce vreau. Am facut scurte descrieri si o selectie de poze pentru fiecare apartament plus casa si le-am trimis pe mail lui Doru si Donei pentru a le cere parerea. Dupa ce am trimis mail-urile au aparut si copiii si Dora mi-a spus ca ei s-au hotarat si ar vrea apartamentul negociat.

No comments:

Post a Comment