Saturday, April 7, 2012

VIZIONAREA

Azi e sambata si agentul ne-a promis vizionari de apartamente. Am dus-o pe Dora la serviciu si apoi Vali m-a dus la intalnirea cu agentul. Primul apartament era in Plantation, departe daca ma intrebi pe mine, si am trecut printr-o zona cam mizerabila in care era si un talcioc adevarat. 
 Cartierul unde am ajuns era insa dragut iar apartamentul, al unei femei pasionate de cusut, dupa cum iti dadeai seama imediat, era foarte curat, supraincarcat cu mobile si maruntisuri, incat parea mic. Mai ales cel de al doilea dormitor era infinitezimal. Balconul era mic si acoperit cu obloane antifurtuna si o sumedenie de gemulete. Nu prea se vedea nimic afara si te simteai ca-ntr-un cotet.. Bucataria inghesuita si mica, nu inteleg unde erau cei 1200 sq.ft anuntati? 
In schimb aveau o gradina minunata in jurul piscinei si clubului.

Urmatorul apartament era pe  bulevardul Hollywood intr-o zona mult mai selecta intr-un bloc mare si inalt inconjurat de parcare exterioara aparent mica fata de numarul de locatari. 
 Aspectul exterior al blocului era ca la noi, blocurile comuniste dar intrarea si holul blocului erau ca de hotel de cinci stele. 

 Pe mine m-au impresionat. In plus pe fereastra care era umbrita de palmieri se vedea in spatele blocului un splendid teren de golf neingradit deci posibil loc de promenada. Desigur era si piscina si club. Nici aici nu aveau bucatarie modernizata iar baile si holurile aveau tapet cu floricele, vechi si cam scorojit. Dar era gata mobilat si, daca era dupa mine as fi fost incantat de el. Vali, insa, nu l-a placut cu nici un chip si apoi tot mai aveam de vazut inca doua pana sa-mi fac o parere.
Al treilea insa, desi  eu ma hotarasem sa fiu mai retinuta ca prea imi placea fiecare pe care-l vedeam, l-a entuziasmat pe el foarte mult. Era mult mai ieftin decat celelalte si pretul era cinstit avand in vedere ca aparatura si bucataria era veche si deci necesita cheltuieli de renovare. Dar casa avea potential si Vali era foarte dornic sa faca imbunatatirile necesare. Mie mi-a placut faptul ca era la parter, avea un patio mare, inchis doar cu plasa de tintari neagra, aproape invizibila si in fata lui o zona cu iarba si un copac mare dupa care venea un mic canal cu apa si rate. 




Tot complexul era foarte aerisit, cu paza la poarta, cu un club foarte activ dupa ce se vede din revista lunara pe care o fac. Sunt si case pentru doua familii cu gradinita dar si blocuri cu doua nivele: parter si etaj. 
Parcari exterioare multe, spatiu verde larg si, in mujlocul cartierului, un lac mare si foarte curat, cu nuferi si gaste cu alei pentru plimbare si jogging, cu iarba si flori. 


In plus doua piscine: una mare langa club si una normala mai aproape de apartamentul in cauza. Palmieri peste tot inclusiv in fata bloculetelor dar si alti copaci, mai ca la noi. Desi impresia initiala a fost de saracie, mai ales dupa opulenta apartamentului precedent, mi-am dat seama ca este exact ce mi-ar trebui mie si lui Doru: multa verdeata, spatiu larg si o comunitate de oameni de varsta noastra dintre care. dupa cum am auzit, si multi canadieni, "pasari calatoare", care vin aici pentru sezonul rece si pleaca inapoi cand dau aici caldurile.
Iar  daca il vor aranja Vali cu Dora dupa gustul lor va fi excelent caci imi va placea precis. La pretul asta ramaneau destui bani si pentru renovare. Ba, poate ca foloseau diferenta de 5-6000 pentru a da avansul la a doua masina iar renovarile din salariu, cum le va conveni lor. Oricum le mai trebuie o masina si, daca venim si noi vom avea una din ele pentru noi. Singura problema e ca agentul ne-a spus ca i-a aratat inainte Dorei un apartament renovat, in acelas bloc si ei nu-i placuse. Mi-era mare teama ca asta nici atat. Asa ca am plecat catre cel de-al patrulea apartament situat intr-o zona foarte buna, selecta ca aspect si foarte aproape de litoral. Era exact opusul precedentului: la etaj, fara balcon, cu ferestre foarte mari dar prost impartit, cu o baie completa la camera mica si doar un wc cu chiuveta la dormitorul principal. Cu bucataria foarte mica, intunecata si veche. Veche murdara si uzata era si mocheta de peste tot. Costa toti banii nostri, nu mai aveam bani de renovare. Dar mi-era teama ca tocmai asta i-ar fi placut Dorei chiar daca pe Vali nu-l incanta. Deja eram in mare deruta dar a ramas sa ne sfatuim  pana maine si apoi sa ne intalnim cu agentul sa semnam contractul pentru cel pe care-l alegem.  Intre timp el urma sa faca contractul. 
Era vorba de duminica pastelui lor dar agentul, coleg cu Dora, lucra si duminica si urma de luni sa plece pentru doua zile cu barca la pescuit pe ocean, de aceea era graba.
                                                   

No comments:

Post a Comment