Wednesday, April 18, 2012

TRAP SALTAT SUB CLAR DE LUNA


Copii astia si-au facut un obicei din alergare si eu nu pot  tine pasul cu ei dar sunt invidioasa. In plus daca stau atata singura in casa simt nevoia sa ies, sa explorez. Dar azi, cand in sfarsit m-am hotarat sa atac aleea lor de alergat, m-a prins ploaia. De fapt nu chiar o ploaie serioasa dar, dupa ceva mers mi-am dat seama ca nu voi putea face poze, ca-mi va uda aparatul si ca nu sunt imbracata potrivit pentru un mers prin ploaie, asa ca m-am intors dupa numai o jumatate de ora.

Am apucat totusi sa fotografiez gardul viu cu flori rosii de pe marginea soselei, cateva blocuri din preajma si intrarea in cvartalul nostru.








De  data asta am avut timp de gatit! Dimineata fusesem iar la piscina.
E minunat sa fii absolut singura, doar cu o pasare gratioasa, gri-grafit, cu cioc si picioare lungi, care se plimba tacticos pe marginea piscinei.
Seara, dupa masa ei au vrut sa faca o plimbare in mers rapid in loc de alergare asa ca am indraznit sa ma ofer si eu sa merg. Nu eram prea odihnita caci mai mersesem ceva inainte plus inotul plus gatitul, dar am plecat cu ei pe la opt. Cu totul alta e atmosfera seara! Briza, racoare, umbra! O placere. Ei mergeau destul de repede incat nu prea aveam timp sa privesc in amanunt totul pe acolo dar oricum voi mai reveni singura,pe lumina, ca sa revad pe indelete totul si sa fotografiez. La un moment dat s-au gandit sa se abata de la aleea circulara ca sa-mi arate ceva frumos si eu, desi eram cam obosita, mi-am zis ca trebuie sa profit de ocazie. M-au dus intr-un cartier evreiesc intr-o zona cu terase pline cu evrei cu tichia specifica si cu mosi cu barba lunga, alba. Toti erau cu grija imbracati, foarte civilizati, linistiti, o societate calma, omogena, unita ca o familie. I-am admirat si m-am gandit cu parere de rau la romanii nostri  de la Chicago, care se aduna la restaurant ‘romanesc’al unui sarb, descrisi de Dona cu atat dezgust incat nici nu mi-a trecut prin cap sa cer sa ma duca odata acolo. E atat de frumos sa ai un loc special unde sa te intalnesti cu conationalii tai, indiferent de conditia sociala sau financiara a fiecaruia. M-a impresionat spiritul asta de coeziune ce-l emanau.
Am ajuns pe un promotoriu-belvedere in mijlocul apelor, un chiosc de lemn, inconjurati de apa in care se reflectau luminile iahturilor care intesau malurile si a blocurilor de apartamente cu doua-trei etaje care aveau ferestrele largi privind spre ape. Privelistea era minunata si am fi stat acolo mult si bine daca nu ne-am fi jenat sa deranjam o pereche de indragostiti care stateau pe unica banca disponibila.
Am telefonat Titianei, mama lui Vali, s-o felicitam de ziua ei. Era inca la Huston in Dallas in vizita la fiica ei, Cristina. A fost bucuroasa sa vorbim si a promis sa ne vedem indata ce revenim la Bucuresti sa schimbam impresii despre America.  Am vorbit si cu Cristina, careia  i-am urat sa-i  traiasca mamica.
Ne-am intors la aleea de alergare si am inceput sa mergem in trap saltat spre casa ca se facuse deja ora de somn si ei mergeau la lucru a doua zi. Am ajuns acasa grozav de obosita si transpirata dar incantata de tot  ce vazusem si nerabdatoare sa reeditez plimbarea pe lumina.

No comments:

Post a Comment