Thursday, April 5, 2012

ACOMODAREA

Prima zi aici am fost zombi. Nici nu am putut sa dorm dimineata, nici nu am avut cafea sa ma trezesc, caci ei nu sunt bautori de cafea si am uitat sa le cer sa cumpere inainte sa vin.
Am studiat apartamentul lor in care am avut cateva zile greutati de orientare. Am facut niste poze ca sa arat la lume ca inseamna un apartament de $1350 /luna.













 Pana la urma m-am mobilizat sa merg la piscina dar asta era inchisa. Tocmai azi se gandisera ei sa-i faca desinfectie. Am privit canalul, am mers putin de-a lungul apei dar nu prea mult caci nu se putea.










 Am inconjurat blocul, am trecut prin gradina interioara si am admirat si studiat plantele si aranjamentul. Vremea era placuta si adia vantul usor. Nu mai era atat de innabusitor cum mi se paruse ieri seara.



Dupa putin timp m-am intors in casa si m-am intins putin sa ma odihnesc. Promisesem sa fac ceva de mancare dar era prea devreme sa ma apuc, voiam sa fie mancarea calda cand vin ei.
La sapte, cand au venit, inca dormeam dusa. M-au trezit ei, mirati ca nu ma gasesc prin casa! Nici vorba de mancare! Au mancat ce se gasea prin frigider, de pilda somon afumat fara paine caci tot ce aveau ei era vechi de o luna. Ei nu prea mananca paine. Vali m-a invitat la cumparaturi si Dora a ramas acasa sa-si faca exercitiile de gimnastica dupa un program video la calculator. Nici seara asta n-am mai fost in stare sa vorbim despre noua casa dar a ramas stabilit cu agentul sa mergem maine la o vizionare dupa ora sapte seara. Urma sa vina Vali acasa sa ma ia si pe mine.
                                                 ***
Azi am reusit sa ma refac destul de bine cu somnul, cu o cafea tare dimineata si un somnifer la trei dimineata.
Din pacate de piscina nu mai putea fi vorba caci s-a apucat sa ploua. Nici o problema! Aveam de gatit (am reusit sa fac o supa din aripile de curcan cumparate ieri si o tocanita, caci ma gandeam ca Vali poate duce dorul mancarilor ca la mama acasa), de stat pe calculator si de terminat romanul inceput de acasa. Pe la pranz in vederea intalnirii cu agentul am inceracat sa fac o lista de oferte despre care sa-l intreb daca ma poate ajuta sa le vad si daca mai sunt valabile. Asa ca am cazut iar in reverie pentru cateva ore in asteptarea lui Vali, imbracata si cu ghozdanul facut. Am constatat ca se schimbasera multe pe site, ca au aparut multe oferte noi, ceea ce inseamna ca piata imobiliara merge inainte. Desigur ca multe vechi oferte au disparut deci casele s-au vandut ! Asa ca practic o luam de la capat. Am facut o lista lunga numai de la un singur site. Dar inatalnirea cu agentul s-a contamandat si a ramas pe sambata. Drept care m-au invitat la plimbare, dupa ce au mancat din ce gatisem laudandu-ma politicos chiar si pentru tocanita care nu avea bulioan caci nu era in casa in schimb era putin arsa, ca de obicei, cum ar zice Doru.
Apoi m-au invitat la o plimbare minunata pe faleza de la Hallyood Beach. E o plaja de latime medie presarata cu palmieri foarte aspectosi, curata , cu cabine de salvamar cum vedem in filme. Plaja e marginita de un gardulet de zid, ca la noi la Mamaia, pe care oamenii uneori stau sa se odihneasca si sa priveasca si care are din loc in loc intrari marcate cu un fel de porticuri frumoase tot din piatra sau zid, ce-or fi! Urmeaza o banda lata pentru biciclisti pe care se dau si cu rolele si cu carucioarele de invalizi si cu tot felul de masinarii cu roti. Si, in sfarsit, in fata sirului de magazinase si mici localuri de toate felurile si culorile era promenada pe care se plimbau o multime de oameni relaxati si linistiti, ca tot omul in concediu! Ne-am plimbat si noi o multime de timp chiar daca Dora statuse in picioare toata ziua si cam tragea la o masuta de terasa. Ne-am oprit la un fel de gelaterie unde te serveai dintr-o sumedenie de automate cu iaurt inghetat cu diferite culori si arome peste care au pus bucatele de fructe si alte chestii si topinguri. Eu am luat afine, kiwi si nuci intr-un sos dulce care a fost de milioane! Cam mult si cam multe am pus acolo de se cam amestecasera gusturile dar a fost delicios! Dupa asta ne-am intors pe acelas drum spre masina. Vremea era calduta si blanda si atmosfera aceea de vacanta era minunata. Plaja aceea era pentru oameni mai putin fitosi, mai ca noi, asa. Se facuse de mult seara si luna se vedea minunat reflectata in apa linistita a oceanului sau itindu-se printre ramurile palmierilor. Nu-mi luasem aparatul de fotografiat si imi paruse rau dar s-a inserat repede si tot nu as fi putut face poze de noapte fara trepied. Altadata, mai ajungem noi pe plaja pe ziua! Aici prefera Dora sa vina cand face plaja caci cladirile de aici sunt scunde, maxim doua etaje si nu trebuie sa te muti dupa cum vine umbra blocurilor inalte ca de exemplu langa hotelul ei. Am mai fost apoi si la magazin sa-mi cumpere un telefon caci trebuie sa avem cum tine legatura sa nu inceapa sa ma caute cu politia! Mi-a promis Dora ca-mi face o harta a zonei dar inca nu a avut timp.Pentru ca nu am de gand sa stau mult timp locului ci sa bat cu piciorul cat mai mult posibil. Din pacate si azi a plouat cu intermitente aproape toata ziua. Cand a iesit soarele era atata umezeala in aer ca nu prea am rezistat mult, cu atat mai mult ca iar a inceput sa picure. Acum ploua cu galeata si e soare!

No comments:

Post a Comment