Sunday, December 16, 2012

VASELINA DE POPOU



Azi m-am angajat sa stau cu Mihai la spital cateva ore. Doru urmeaza sa stea cu Mika. Ma gandisem eu ca trebuie sa ma scol mai devreme sa-mi fac treburile pana la plecare dar nu ma asteptam c-o voi face chiar atat de devreme! Caci cine credeti ca era drepti si tipa ca din gura de sarpe la ora cinci si jumatate? Mika, mai treaza ca oricand. Eu, cam buimaca am schimbat-o si am dat s-o bag din nou in pat dar n-a fost chip. Zicea "papa"si n-am convins-o aratandu-i ca afara e noapte si nimeni nu mai are luminile aprinse, caci toate lumea doarme. Am incercat s-o tin cu mine in pat dar nu voia sa stea locului. Am dus-o la bucatarie si, cat timp i-am fiert ouletul mi-am facut si eu o  cafea. N-a mancat decat foarte putin si nervoasa si somnoroasa am dus-o iar la ea in camera, i-am dat jucariile si am inchis-o acolo sa-mi beau si eu cafeaua. Cand, dupa o jumatate de ora de liniste m-am dus sa vad ce face m-am luat cu mainile de par: hainele, fata si parul ei erau pline de vaselina petroliera, din cea cu care o ung pe poponet sa nu se irite de la caca si pipi. Gasise borcanul pe care uitasem, dupa ce o schimbasem de caca de dimineata, sa-l pun pe etajera de sus, unde nu ajunge ea. Borcanul era acum gol si vaselina era intinsa peste tot: pe masuta, pe scaun, pe geam si calorifer, pe canapea si perne, pe unele jucarii , pe parchet, pe valiza ei si pe perete. Am inceput disperata sa adun mizeria dar la ora aceea criminala si la gradul ala de disperare nu cred ca am facut chiar ce era mai bine. Abia mai tarziu mi-am dat seama ca trebuie sa strang cu cutitul sau servetele grosul de vaselina. O perna mare de la canapea am golit-o de fulgii de burete ca s-o spal desi mai bine o aruncam pe balcon pentru ziua cand as fi avut timp sa ma ocup de ea. Asa mi-a luat o multime de timp si m-a obosit teribil. Intre timp pe Michelle o bagasem in cada sa-i spal parul. Ii dadusem drept jucarii sampoanele pe care a inceput sa le desfaca si sa toarne continutul in cada, de se facuse o mare de spuma si nu intelegeam de unde! Apoi si-a dat drumul la apa si cand am vazut ca a ramas aproape pe uscat i-am turnat iar apa sa umplu cada dar invatase sa manevreze robinetul si mi-era teama ca se opareste si a trebuit sa  stau langa ea. Cand s-a umplut cada m-am dus iar in camera si ea iar a scos dopul de la cada. Intr-un tarziu am reusit s-o spal dar cu samponul ei de bebelusi, care este foarte putin degresant, n-a iesit deloc vaselina. Dupa tot chinul a am reusit doar sa-i uniformizez mizeria pe tot parul. Am inceput sa bestelesc pe Doru care dormea nestingherit si nu iesea sa-mi dea o mana de ajutor. Cand a iesit a inceput sa stearga geamul plin de vaselina cu un prosop curat si am facut iar atac de apoplexie. Intr-un tarziu lucrurile erau totusi cat de cat puse la punct si mi-am dat seama ca era ora cand trebuia sa fi fost plecata. Am uitat sa mai mananc si am plecat la spital. Noroc cu Elvira care ii aduce lui Mihai atata mancare ca poate da si la musafiri ca altfel sunt tare rea de foame!
Cand m-am intors de la spital Michelle dormea. Adormise tarziu si la cinci a trebuit s-o trezim noi.
Seara ne-au sunat pe skype intai Dora si Vali, apoi Dona cu Miki.
Trebuie sa spun ca de mult eu ii spusesem Donei ca ar trebui sa duca fata la coafor sa-i aranjeze putin parul caci avea fire foarte putine lungi si razlete si trebuiau aduse la o forma. II mai taiase ea putin din spate dar cand a juns la Gabi aceasta i-a taiat un breton cam oblic si prea retezat care facea un contrast suparator cu parul rar si razlet de la tample. Asa ca m-am hotarat s-o duc eu la coafeza mea. A trebuit programare si in ziua respectiva, fiindca am intarziat, a luat pe altcineva si nu a mai avut timp sa ma tunda intai pe mine, cum programasem, ca sa vada ea ce se intampla si sa se obisnuiasca cu ideea. Asa ca a fost destul de agitata desi a stat in bratele mele si eu am cautat sa o tin de vorba si sa-i tin capul nemiscat. Pana la urma s-a calmat dar doamna nu i-a tuns parul la tample asa ca am intrat si eu cu foarfeca in par mai tarziu. Una peste alta desi imperfect tunsa Michelle arata totusi minunat. Mi-a confirmat-o Doru si in el pot avea incredere cand e vorba de frumusete feminina. Ii daduse volum parului si o forma frumoasa capului. Imi era cam teama de reatia Donei cand o vedea-o cu parul mai scurt dar speram sa nu se supere fiindca ii sedea bine. Din pacate Dona nu a intrat pe skype sambata cand Mika arata bine ci Duminica, atunci cand, cu parul uns, arata ca o pisica uda.
Ma mir ca Dona nu a facut scandal, cred ca si-a dat seama ca e prea tarziu sau poate ca s-a asteptat ca eu voi fi indisciplinata. Dar Miki, vazand-o asa plina de vaselina a zis ca nu i se va mai curata parul decat dupa ce creste si-l tunde! 
Cred ca-si blesteama zilele ca ne-au trimis-o, sa ne batem noi joc de copilul lor!

No comments:

Post a Comment