Monday, November 26, 2012

PRIMA ZI IN CASA NOUA




Dimineata dormeam dusa cand m-a trezit Doru cu noaptea-n cap spunand ca plange Mika. M-am dus incet in camera ei dar dormea... ca un prunc cu manutele ridicate ca pentru capitulare. Am lasat-o sa doarma si m-am intors in pat. Dar nu am mai inchis usile si dupa un timp am auzit-o strigand. Facuse caca. Am spalat-o la chiuveta ca era tare plina de mizerie, am schimbat-o si ne-am inceput ziua  pe cand abia se lumina de ziua. Gata cu ora mea de rasfat cand beam cafeaua si-mi citeam email-urile si PPS-urile. Acum dansa s-a dus direct la bucatarie si a cerut s-o asez la masa. Ca s-o tin ocupata i-am dat cateva bucatele de "cinni-mini's", cereale cu aroma de scortisoara, care i-au placut asa de mult ca n-a mai vrut aproape nimic altceva toata ziua. I-am facut orez cu morcovi si branza din doi litri de lapte dar n-au avut succes. I-am dat ceai de menta in sticluta de apa din care a baut putin cand ii era chiar foarte sete. Am scos-o amandoi la terenul de joaca dar era foarte frig. Doru abia s-a indurat sa plece la lucru. Noi am mai stat putin, am facut inspectie pe la toate magazinele din preajma iar ne-am intors la locul de joaca unde a aparut un alt copil ca ea cu care s-a dat pe leagan si apoi am intrat in casa. A urcat singura scarile dar la etajul I a vrut neaparat sa intre la familia de sub noi si nu intelegea de ce nu sunt de acord. A protestat de a rasunat blocul. I-am explicat ca nu aia e casa noastra ca la noi sunt multe flori. Intr-un tarziu s-a lasat tarata un etaj mai sus. Ajunse acasa ne-am mai straduit sa mancam ceva orez dar a primit mai ales zeama, pe post de supa. Morcovul cu putin orez pasat ca un piure, care mie mi se parea foarte bun, l-am mancat eu demonstrativ in fata ei. Am culcat-o mai devreme crezand ca-i e somn daca se freaca la ochi. Dupa un timp am auzit-o ca tranteste jucariile la ea si am descoperit ca nici vorba sa doarma dar mirosea a caca si am crezut ca de aceea nu doarme. Am schimbat-o si am pus-o iar in  patut pentru culcare. Trebuie sa spun ca i-am lipit patutul de canapea ca am vazut ca poate sa iasa din el chiar daca e foarte adanc. Cel putin sa nu cada pe tare.
Intre timp i-am fiert un piept de pui si am facut o ciorba pentru Doru. Cand m-am hotarat sa-i acord iar atentie era in mijlocul unei mari de jucarii, pe jos, in mijlocul camerei. Chipurile nu iesise de acolo dar, ca sa vada mai bine sa se joace, isi trasese draperia sa faca lumina. Se descurca copilul, ce trebuie sa stea la mila mea!?
M-am straduit sa-i mai dau de mancare de regim si de baut ceai dar fara mare succes. Cerea de zor "mini"si refuza orice altceva. In total, in afara de cerealele alea aproape ca n-a mancat. M-am gandit s-o mai scot afara. Statea cu mainile in buzunar desi acum avea manusi. N-a vrut sa ma lase s-o tin de manuta si, cum la noi sunt multe trepte si denivelari pe alee s-a dezechilibrat si a cazut ca o popica, drept in nas. Din nefericire avea la gat margelele cu pietre semipretioase de forma neregulata care au ranit-o la barbita destul de tare ca a sangerat. A urlat de a rasunat cartierul si cred ca bietii dulai comunitari s-au ascuns in gaura de sarpe. Am luat-o in brate si incet, incet am calmat-o. Apoi ne-am retras in casa sa desinfectam bubita. I-am scos de la gat margelele cu bucluc si pe cand eram la baie sa aduc rivanolul am auzit cum cad pe parchet bobitele buclucase imprastiate din siragul rupt.  S-a razbunat pe ele ca o ranisera si le-a rupt, asa ca am avut de maturat nu gluma si inca mai calcam pe cate una. S-au raspandit in camera mea, in holuri si bucatarie si una era chiar in camera ei, nu inteleg cum a ajuns acolo asa cotit si departe!
Pe la ora cinci a venit intr-un suflet Doru ca s-o ia la plimbare pana nu se intuneca. El a fost mai  destept, a luat-o cu caruciorul dar a venit foarte trist si nelamurit de ce a fost ea asa de apatica ba chiar suparata?! I-am dat sa manace carne de pui si el i-a dat apa sa bea si i-a revenit buna dispozitie. Am luat pauza caci s-a ocupat Doru de ea, la el in camera. Ei stiu ce au povestit si facut pana a venit vremea culcarii.
Evenimentul principal al zilei a fost insa faptul ca a inceput sa zica un fel de "Doru", fara r. Ea il striga  "tati" iar el raspundea "Doru",de zeci de ori, pana a exasperat-o dar, chiar daca a inteles foarte bine ce vrea el de la ea, nu a vrut sa-i dea satisfactie. Abia mai tarziu, singura, a spus si ea "Doru", de mai multe ori, exersand.
Doru a adus recipiente pentru colectat caca, sa-i faca coprocultura si coproparazitologia maine la  Babes. S-a interesat sa-i cumpere muschi de vita dar nu a gasit unul mai mic si a lansat comanda pentru maine.
Mika a  adormit devreme, pe la opt eram libera dar franta de oboseala. Inca nu am avut timp sa citesc indicatiile medicamentelor de la Gabi si ce mi-a spus ea am uitat imediat. Maine insa  promit sa studiez.

No comments:

Post a Comment