Thursday, November 29, 2012

DILEME CU CACA



Azi dimineata era iar plina de caca. M-am hotarat s-o trec pe regim serios. Dar daca nu mananca de-i dai? Am lasat-o nemancata o ora. Dupa asta a mancat rapid orez cu telemea si a mai cerut supliment. Dar ce te faci ca ea vrea sa manance de multe ori pe zi, cel putin la trei ore odata si nu merge la toate orez. Morcovi nici nu concepe sa manance, il da la o parte, si cu  paine prajita abia acum a inceput sa se obisnuiasca. Era cam nemancata cand a venit Doru si pentru ca eu vorbeam la  telefon si ea a ochit in frigider iaurt  cu fructe el i-a dat. Cand am vazut ce mananca m-a apucat apoplexia. L-am certat asa de tare ca s-a retras in camera lui speriat ca a nenorocit copilul. Eu am ramas cu problema si ea cu foamea. M-am gandit sa-i coc mere si am copt dar, desi auzisem ca sunt bune la diaree eu nu dadusem fetelor asa ceva cand erau bolnave si ezitam. M-am gandit ca cel mai indicat era sa intreb pe cineva cu copil mic si am sunat la Mihaela, prietena Donei. Aceasta m-a incurajat sa-i dau si, in general, s-o hranesc consistent, sa n-o tin nemancata. A spus sa-i dau si carne. Asa ca i-am dat un mar mare copt pe care l-a infulecat rapid. 
Am facut baita din nou si pentru ca era devreme ne-am mai jucat putin. Ea a tot incercat sa intre peste Doru dar i-am aratat ca doarme. Era surmenat de bere si sforaia foarte convingator. Dupa baita Michelle s-a asezat iar la masa. De data asta i-am dat friptura de curcan din care mancasem si noi. Unde merge suta merge si mia, daca i-a facut rau iaurtul nu mai conteaza friptura, cel putin ii tine de foame peste noapte. Ei, cu burtica plina era mai bine si ea mai vesela. La un moment dat s-a trezit si Doru si a inceput iar sa-l calareasca. M-a mai sunat prietena mea Sanda si l-am lasat pe el cu fata la bucatarie. Dar el si-a vazut de ale lui si a lasat-o singura. Ea si-a facut de lucru si a cotrobait in dulapul de conserve unde a gasit, pitita  de mine, o punga de biscuiti salatini si covrigei brezeli si a venit cu ea la mine sa i-o desfac cu...un cutit lasat de Doru la indemana ei. Cand am vazut-o cu cutitul acela cu varf ascutit in mana mi s-a facut rau. La bucatarie era expozitie de conserve pe jos si bucati mari de folie de aluminiu rupte si smotocite, iar ea se chinuia sa indese in sertar cotorul de la sul.
Mi-a luat ceva timp sa strang prin bucatarie. Tocmai atunci apare si el, neinspirat, la timp ca sa-l iau la rost ca a lasat cutitul la indemana ei. E atat de iresponsabil, parca el ar fi copilul!
Imi fac reprosuri ca nu am perseverat s-o obisnuiesc cu olita dar e atat ce comod sa n-ai grija! Iar maimutica urla daca o pui pe oala de parca o frige. Doar odata am prins-o si a facut caca acolo si i-am aratat si am laudat-o. Dupa asta insa nu a mai fost chip s-o conving sa stea. Si are aproape doi ani!
Cel mai frumos este insa ca si-a descoperit chemarea vietii sale: a facut o pasiune pentru...matura! Si-o ia singura de la locul ei desi e destul de greu accesibila si vine in camera mea unde e mai mult spatiu si o manevreaza inainte si inapoi exact cum face mama ei cu aspiratorul.

No comments:

Post a Comment