Friday, May 13, 2011

VINE DORA!

Iata ca, la sapte ani dupa Dona, si mezina noastra, Dora, ia calea emigrantului in America. Ciudata viata asta si ciclica!
A ramas Doru singur-singurel in cuib!
Am pregatit pentru Dora si sotul ei,Vali, camera in care dormisem eu. Am facut curatenie, le-am facut loc in sifonier, am spalat cuvertura care lasa scame, am uscat-o si am pieptanat-o, aruncand o cantitate impresionanta de puf adunat in ghemotoace. Si asta numai de pe o parte! E paturica cea noua, cumparata de Dona pentru mine, cand m-am plans ca mi-e prea cald cu pilota. 
Am imbracat patul cu cearceafurii noi, am aspirat, am facut ordine in camera lor si in toata casa. Apoi m-am apucat de gatit: ciorba de perisoare si friptura de pui cu cartofi la cuptor. Ca desert aveam déjà salata de fructe. 
Mai greu a fost cu Michelle, foarte nemultumita ca nu-i acord atentie. Asa ca am adus in bucatarie leganutul ei si am pus-o sa ma asiste.  La un moment dat am culcat-o si sa mai scap de grija ei si fiindca era obosita, dar nu a dormit destul ca sa-mi termin treaba in liniste. 
Cert e ca pe la patru eram gata de primit musafiri. Dar acestia nu dadeau nici un semn de viata. Dona nu  raspundea la telefon, Doru nu raspundea pe Skype sa-mi confirme ca au plecat (stiam de prognoze cu grindina la Bucuresti)
Incepusem sa ma impacientez iar Mika era de nestapanit. Cand sa reusesc totusi s-o adorm putin, au venit, in sfarsit! Gata cu somnul!
Inca din usa amandoi s-au repezit extaziati la Michelle. Atat i-a trebuit acesteia: a pus buza jos si a inceput sa urle. Abia am linistit-o si se uita din cand in cand circumspecta la noii veniti, nu care cumva s-o atace iar. 
Dona a incercat conform obiceiului s-o adoarma, dar fara success, doar pierdere de timp. 
Intre timp eu am pus masa, caci calatorii cam suferisera de foame pe drum. Compania LOT, cu care au calatorit, le-a dat mancare foarte putina si, in plus, au avut de asteptat- epuizant-  sapte ore la Varsovia. Asa ca, intarziind avionul, Dona a reusit sa ajunga la timp sa-i ia dupa ce a terminat un interviu pentru un job. Ne-am asezat la masa si, intrucat Mika nu a vrut sa adoarma si plangea de mama focului, am adus-o si pe ea la masa. Am stat de vorba, ne-am distrat pe seama fetitei, am mancat, am baut bere si suc, ne-am simtit bine. Vali a disparut la un moment dat si a adormit. Miki nu sosise, era cu masina la mecanic, in Wisconsin, a venit pe la unsprezece. Intre timp Michelle a adormit  in sfarsit, Vali s-a trezit fresh iar Dora s-a retras rapusa de somn. Cand a venit Miki a stat de vorba cu Vali si am vazut ca sunt  foarte compatibili.
Eu am dormit in living pe canapea langa Mika. Spre deosebire de noptile trecute acum a fost cuminte si a dormit aproape tot timpul. 
Dimineata, incepand cu ora cinci, Dora si Vali au inceput sa misune prin casa. Dona avea un alt interviu in downtown la ora noua si i-a invitat si pe ei sa vada Vali orasul. Am stat la masa impreuna cu Michelle, care acum era teribil de fericita si vesela. Apoi ei au plecat si eu cu fetita ne-am dus la plimbare pentru ca sa nu ne mai prinda caldura mare afara. Ne-am facut apoi programul nostru obisnuit asteptandu-i pe Dona, Dora si Vali. Cand au venit Michelle  bineinteles dormea dar curand s-a trezit si a devenit foarte prietenoasa cu familia Toma, dupa cum se vede in poze. Dora a luat lectii de babysitting pentru ca pustoaica a facut caca in bratele ei si a  trebuit schimbata de tot si spalata. Apoi a vrut sa se joace, apoi sa manance…





No comments:

Post a Comment